Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期二, 4月 11, 2006

哈利波特電影

The Harry Potter Movie
Last Sunday, I went to Warner Village to see the movie “ Harry Potter and the Goblet of Fire”. I think it is a very good piece of work, better than the third movie, because the third movie wasn’t in order and it skipped many parts (compared to the book).
Even though the movie is not as exciting as the book, I still like it very much. In my opinion, Harry is brave, Ron is a loyal friend, and Hermione is very smart and a good friend as well.

[小圓圓線上陪讀]


字彙加油站
a good piece of work:一件好的作品
compare:v. 和...相比
brave:a. 勇敢的


哈利波特電影
上星期天我去華納威秀看哈利波特電影—火盃的考驗,我認為這是一部很好的電影作品,比第三集好看,因為第三集的電影沒有按照書中順序拍,而且省略了許多部份。
雖然這部電影並沒有書中精彩,但是我還是非常喜歡它。我覺得哈利非常勇敢,榮恩是一位忠心的朋友,而且妙麗非常聰明,也是哈利的益友。