Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期二, 4月 25, 2006

心中永遠的故事書

A Story Book in Mind
When I was very young, I read a really stimulating book. The title of the book is called “The Trumpet of the Swan”. Although it has been a long time since I first read it, I decided to take it off of the bookshelf, blow off the dust from its cover, and read it again. This book states how difficult it is for a cygnet named “Louis” to live without a voice. However, he never gave up. Instead, he faced his problems bravely. I think the theme and idea of the book is relevant to our daily lives. Therefore, we should follow in Louis' steps and overcome our obstacles.
[小圓圓線上陪讀]

字彙加油站:
stimulate:v. 激勵
trumpet:n. 喇叭
swan:n. 天鵝
blow off:v. 吹掉
cygnet:n. 小天鵝
theme:n. 主題
deal with:v. 處理
obstacle:n. 障礙


心中永遠的故事書
當我年紀很小時,我讀了一本能激勵人心的書,書名是「天鵝的喇叭」。雖然那是很久以前讀的,但是我還是決定把它從書架上拿下來,吹掉上面沉積已久的灰塵,再看一次。這本書陳述一隻名叫路易士的聾啞小天鵝,如何勇敢面對人生的困境,永不氣餒。我認為這本書的主題與劇情,與我們生活週遭息息相關,所以我們應該追隨路易士的腳步,排除萬難,向光明的前程邁進。