Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期五, 4月 28, 2006

牙齒校正檢查

Dentist Checkup
Last summer, I got braces and tonight I had to get a checkup at the dentist. This isn’t the first time though, since I have to get a checkup every three weeks. Normally, Dr. Guo just changes the rubber bands around the transparent brackets. As usual, he just did that. However, when I arrived home, my teeth were aching very badly. It seemed that Dr. Guo used a stronger kind of rubber band than before. I thought “why do I have to check my teeth before my midterm?” Nevertheless, all I could do was hope that my teeth would not affect my spirit and make me all grumpy, which is definitely not good for my preparation for the upcoming tests.
[小圓圓線上陪讀]


字彙加油站:
checkup:v. 檢查
brace:n. 牙套
rubber band:n. 橡皮筋
transparent:a. 透明的
brackets:n. 牙套方形 固定器
ache:v. 疼痛
midterm:n. 期中考
affect:v. 影響
spirit:n. 精神
grumpy:a. 性情乖戾的
definitely:adv. 一定地
upcoming:即將來臨


牙齒校正檢查
暑假時,我裝了牙套,今天晚上,我去牙醫那兒做例行性檢查,這並不是第一次了,因為我必須每三個禮拜檢查一次,通常郭醫師是把透明方形牙套固定器周圍的橡皮筋換新,今天也跟往常一樣,但是當我一回到家,我的牙齒却痛的很厲害,好像郭醫師用了更強的橡皮筋綁著牙套似的,我心想「我為什麼要在段考前去檢查牙齒呢?」然而我現在所能做的就只有祈禱,希望我的牙痛不會影響到我的精神,使我的心情低落,這樣對我準備即將來臨的段考,是沒有一點幫助的。