Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期五, 5月 05, 2006

中國民族舞蹈

Chinese Folk Dance
Tonight, I went to see a Chinese Folk dance performance. The theme involved the immigration of the Hakka to Taiwan, a wild and isolated island, also known as Formosa. They experienced floods and disasters, overcame many hardships, and also harvested many years of hard work. I enjoyed this performance very much, since I am learning Chinese Folk dance myself. I think watching this performance was a really good chance for me to improve my dancing skills. My dancing teacher encourages me to see as many performances as possible. Therefore, when the people were dancing on stage, I paid attention to every movement.
[小圓圓線上陪讀]

字彙加油站:folk dance:n. 民俗舞
performance:n. 表演
isolate:v. 隔離、使孤立
disaster:n. 災難
hardship:n. 困境
harvest:v. 收獲
encourage:v. 鼓勵
pay attention to:v. 專心、注意


中國民族舞蹈
今天晚上我去看了一場中國民俗舞蹈表演,內容是關於早期客家子弟移民到台灣的故事。他們如何在荒蕪的孤島上,經歷了洪水等天災,最後克服萬難,多年來的努力,總算有了收成。我非常喜歡這個表演,因為我自己也在學習中國民俗舞蹈,我認為這是改進我的舞技的好機會,而且我的舞蹈老師也鼔勵我,儘可能地多觀賞這一類的表演,所以我非常專注台上舞者的肢體動作。