Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期一, 5月 08, 2006

週末逛街

Shopping on the Weekend
On Friday, when I just finished my tests, I went straight to Gong-Guan with my friends to take sticker pictures. On Saturday, I went to Xi-Men-Ding with my mother to buy a pair of uniform pants and to see the movie, “Just Like Heaven.” Tonight, I also went to see a dance performance. All in all, it was a fantastic holiday.
[乖乖虎線上陪讀]

字彙加油站:
straight:a. 直接的
uniform pants:製服褲子
all in all:總之
fantastic:a. 很棒的


週末逛街
星期五一考完試,我就和同學直接殺到公館逛街、拍大頭貼,星期六我媽又帶我去西門町買了一條製服褲子,還看了一部電影「出竅情人」,今天晚上我去看了一場舞蹈表演,總而言之,這個週末簡直太棒了。