Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期一, 5月 15, 2006

最棒的必讀童書

The Best Must Read Books
There was an article in the evening newspaper. It was about the “Top 30 Must Read Books.” Guess which one was number one? It was “The Lion, the Witch, and the Wardrobe.” This book is one of the seven books from The Chronicles of Narnia. I have read all these books and I agree with the reviews. The Lion, the Witch, and the Wardrobe is the best one in the series. I think this book is really magical. It’s full of fantasy and it is fun and exciting, which makes the readers want to keep reading it.
[美少女線上陪讀]

字彙加油站:
chronicle:n. 記事
series:n. 系列
review:n. 評論
magical:a. 有魔力的, 迷人的


最棒的必讀童書
今天的晚報上有篇報導,那是關於30本必讀童書的書單,你猜猜看那一本排名第一?答案是獅子、巫師和魔櫥,這是那尼亞傳奇系列7本書中的一本,這些書我都讀過,我也同意書評的看法,我想這本書真的具有魔力,它充滿了幻想,樂趣和刺激,真叫人百看不厭,愛不釋手。