Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期五, 6月 09, 2006

Chicken Pox

Chicken Pox
Can you believe it? I am thirteen years old and I’ve just got chicken pox. Lately, I haven’t felt well and I found rashes all over my body. Today, when I went to see the dermatologist, he said that it is very bad to get this disease at my age. Usually, the complications are extremely serious. However, I had the vaccine when I was young. Therefore, my symptoms were really mild.
[花仙子線上陪讀
]

字彙加油站:
chicken pox:水痘
rash:n. 疹子
all over:全身
dermatologist:n. 皮膚科醫生
disease:n. 疾病
complication:n. 併發症
extremely:.adv. 非常地
serious:a. 嚴重的
vaccine:n. 疫苗
symptom:n. 症狀
mild:a. 不嚴重的


長水痘
你相信嗎?我今年十三歲,而現在才長水痘。最近我一直覺得不舒服,而且我發現全身長了很多的紅疹子,今天我去看皮膚科醫生,他說通常這個年紀才長水痘,情況會很糟,通常會引起非常嚴重的併發症,但是由於我小時候已經打過水痘疫苗,所以我的症狀不太嚴重。