Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期四, 5月 18, 2006

My Opinion on Movies

My Opinion on Movies
I love movies. Some people like to see thrillers, science fiction, or action movies, but I prefer romance, fantasy, and comedy films. A number of people think going to a movie theater is a waste of time and money. However, I strongly disagree. I think going to a movie theater is a pleasure because the quality and sound effects are better than watching a movie at home. It is also great to laugh or scream with the crowd in the theater. For me, seeing a movie is a great way to spend time with my friends or family.
[小黑線上陪讀]


字彙加油站:
thriller:n. 恐怖
science fiction:科幻
action movie:動作電影
prefer:v. 偏好
romance:n. 浪漫
fantasy:n. 幻想
comedy film:喜劇片
strongly disagree:非常不同意
quality:n. 品質
scream:.v. 尖叫
crowd:n. 人群
theater:n. 電影院


看電影之我見
我喜歡看電影,有些人喜歡看恐怖片,科幻片或動作片,可是我喜歡看愛情、奇幻和喜劇片,許多人認為去電影院看電影是浪費時間和金錢的,可是我卻不這樣認為,我覺得去電影院看電影是一種享受,因為劇院裡的音響效果比家裡更好,而且和群眾一起大笑大叫,感覺很棒,對我而言,和朋友或家人看電影是打發時間的好方法。