Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期二, 6月 06, 2006

Learning the Guitar

Learning the Guitar
Since I started the sixth grade, I also started learning the guitar. I like to sing along as I play. However, my guitar is for “children.” It’s small. I’ve already grown up now, so I need a standard sized guitar. Today, my mother bought me a second-hand guitar. Even though there is a scratch on the handle, the quality of the sound is still as good as a new one. I’m very satisfied with it.
[小花線上陪讀]


字彙加油站:
guitar:吉他
sing along:邊彈邊唱
grow up:長大
second-hand:二手貨
scratch:刮痕
handle:把手
be satisfied with:滿意


學吉他
我從小學六年級時,就開始學吉他,我喜歡自彈自唱,可是我的吉他是兒童的尺寸,它比一般的吉他要小,現在我已經長大許多,所以我需要一把標準大小的吉他,今天媽媽買了一把二手吉他給我,雖然把手上有一道刮痕,但是音色很好,我非常的滿意。