Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期五, 5月 26, 2006

文法白癡

Grammar Idiot
Thank you dear teacher, for helping me correct my English diaries every day. What I look forward to most is getting my assignment notebook back, so I can see the mistakes you’ve corrected. Even though I know how to use English in my daily life, I don’t know a lot about grammar. Whenever I write, I always use my intuition. Therefore, there are always many errors in my journal entries. I am grateful for your help and I will keep going.
[美少女線上陪讀]



字彙加油站:
grammar:n. 文法
idiot:n. 白痴
dear:a. 親愛的
correct:v. 改正
diary:n. 日記
look forward to:期待
assignment:n. 功課
mistake:n. 錯誤
daily life:日常生活
intuition:n. 直覺
error:n. 錯誤
grateful:a. 感謝的


文法白痴
謝謝您,親愛的老師,每天幫我改英文小記,我最期待的事就是當您發下聯絡簿,我可以看您幫我改正的錯誤,雖然我能應用英文在日常生活中,可是我並不了解文法,當我寫英文小記時,我總是憑直覺,所以文章裡經常有錯的地方,我非常感激您的幫忙,我會繼續努力的。