Mindy's English Diary 英文日記

我的願望是出版一本英文日記書,捐贈版稅,幫助窮困家庭的小朋友,快樂地學好英文。希望獲得大家的支持,輕鬆學英文就從我的部落格開始吧!
Let's go!

本網站英文日記由張國隆和劉世彬老師,及外籍友人Tammy指導,特此致謝.

星期一, 5月 29, 2006

我的生日

My Birthday
Guess what? Today is my birthday. To celebrate it, my mother took me to a restaurant and the movies. For dinner, I had my favorite food, lasagna and waffles with ice cream. After dinner we went to see a movie. A friend had given us tickets for the movie – “Valiant,” an animation.
I think it was a bit childish for my age. However, it is a good animation. In the movie, “Squad F” bravely tried to save the world. It’s not the size of the wingspan that counts; it’s the size of their spirits.

[美少女線上陪讀]


字彙加油站:celebrate:v. 慶祝
restaurant:n. 餐廳
lasagna:n. 千層麵
waffle:n. 鬆餅
animation:n. 卡通動畫片
childish:a. 幼稚的
wingspan:n. 翼展
count:v. 有重要意義
spirit:n. 精神


我的生日
你知道嗎?今天是我的生日,為了慶祝我的生日,媽媽帶我上餐館,看電影,晚餐我點了我最喜歡的千層麵和鬆餅冰淇淋,晚餐後,我們去看電影,媽媽的朋友送我們動畫鴿戰總動員的電影票,我覺得這部電影以我的年紀而言有點幼稚,但是,這是一部好的卡通,電影裡的鴿子們勇敢的拯救了世界,他們的勝利並不是靠著誰的翅膀大,而是靠著他們堅定的毅力。